2012.04.25. 13:21
Javuló teljesítmény.
Címkék: gazdaság magyarország kormány 2.0 lopás kálmán négy terv leszarom négymadár széll karikatúrakizsebelés
19 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://negymadar.blog.hu/api/trackback/id/tr784472647
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Silcon 2012.04.26. 19:27:34
Van némi adósságunk, amit vissza kell fizetni. Ez a kiindulási alap. A kormányok színe csupán azt dönti el, hogy honnan veszik el a pénzt.
Az igazi kérdés az, hogy ezeket a NEMmegszorításokat hogyan éli túl Európa eladósodottabb fele. Többen is jelezték, hogy ennek hatása a gazdaságra egy öngerjesztő mélybe zuhanás lesz. (2007-ben a Spanyolok GDP arányos államadóssága nem érte el a 40%-ot és 2% pluszban volt a költségvetés - csal fújtak egy ingatlanlufit.)
Az igazi kérdés az, hogy ezeket a NEMmegszorításokat hogyan éli túl Európa eladósodottabb fele. Többen is jelezték, hogy ennek hatása a gazdaságra egy öngerjesztő mélybe zuhanás lesz. (2007-ben a Spanyolok GDP arányos államadóssága nem érte el a 40%-ot és 2% pluszban volt a költségvetés - csal fújtak egy ingatlanlufit.)
friczi 2012.04.27. 22:01:58
@Silcon: Van némi adósságunk,régebbről,meg a frissek . Hogy honnan veszik el ? Hátazemberektől .
Még véletlenül se jut eszükbe,hogy a 16% kieső forintjait ne a szegényektől szedjék el . Szemét banda .
De megszorítás az nincs, csak nagy pofa .
Még véletlenül se jut eszükbe,hogy a 16% kieső forintjait ne a szegényektől szedjék el . Szemét banda .
De megszorítás az nincs, csak nagy pofa .
Silcon 2012.04.28. 17:33:26
@friczi: két év múlva kiderül, hogy állunk a frissekkel. A rekord nincs veszélyben: 8 év +30%.
Egyébként semmi izgalom, lesz ez még rosszabb is. Mára teljesen nyilvánvaló, hogy a nyugaton megszokott életszínvonalból engedni kell. Kína jön fel, mi megyünk le. Az egyetlen nyitott kérdés, hogy hol találkozik a kínai és az európai munkabér. Nem árt azt sem észben tartani, hogy az ázsiaiak igen szorgalmasak, ami Európában már ritkaságszámba megy.
Egyébként semmi izgalom, lesz ez még rosszabb is. Mára teljesen nyilvánvaló, hogy a nyugaton megszokott életszínvonalból engedni kell. Kína jön fel, mi megyünk le. Az egyetlen nyitott kérdés, hogy hol találkozik a kínai és az európai munkabér. Nem árt azt sem észben tartani, hogy az ázsiaiak igen szorgalmasak, ami Európában már ritkaságszámba megy.
hátmármindennicknévfoglalt 2012.04.29. 11:42:59
@Silcon: Azért Kína tempója szükségszerűen lassul.
Az eu bajban van nincs válasz arra a képletre, hogy a termelés Ázsiába, az innováció Amerikába költözött és bizonyos jólét "jár" - már akinek.
A déli államok próbálkoznak idegenforgalom, divat, gasztronómia stb, az angolok csimpaszkodnak a volt gyarmatokba, a németek így- úgy állják a sarat, de itt középen - semmi.
Csak söralátét, meg a széll kálmán 5.0 esetleg.
Az eu bajban van nincs válasz arra a képletre, hogy a termelés Ázsiába, az innováció Amerikába költözött és bizonyos jólét "jár" - már akinek.
A déli államok próbálkoznak idegenforgalom, divat, gasztronómia stb, az angolok csimpaszkodnak a volt gyarmatokba, a németek így- úgy állják a sarat, de itt középen - semmi.
Csak söralátét, meg a széll kálmán 5.0 esetleg.
Silcon 2012.04.29. 15:07:47
@hátmármindennicknévfoglalt: Ahogy látom, Kínának két problémája van. Egyenlőtlen a fejlődés, a belső ázsiai rész kissé lemaradt. A keleti területeken pedig lassacskán váltani kell az extenzív növekedésről az intenzívre, mert az új erőforrások fogyóban vannak. Van ugyan egy jó nagy ingatlanbuborék, de megoldják. Elég tartalékkal és erős központi irányítással bírnak, azaz tömegesen nem fordulhat elő a saját pecsenye sütögetésének esete. (Rossz nyelvek szerint a Lehmann csődbe belejátszott a Goldman hosszú keze.)
A németek egyre többek szerint hülyeséget csinálnak a megszorítósdival (Joseph Stiglitz, Paul Krugman, Kenneth Rogoff, Soros György), ez hanyatláshoz vezet. A németeknél működik a dolog, mert exportvezérelt a gazdaság, de délen nem. A németek saját exportjuk egy részét lövik ki éppen. Nem tudom, hogy mikor veszik tudomásul az EU fejesei, hogy közös pénzt csak kb. azonos erővel bíró gazdaságokban lehet bevezetni.
Nálunk - mivel a bérszínvonalban talán csak a románokat és a bulgárokat verjük -, van reális lehetőség a termelés bővítésében. Csak ehhez nem szabad hetente változó környezetet produkálni.
A németek egyre többek szerint hülyeséget csinálnak a megszorítósdival (Joseph Stiglitz, Paul Krugman, Kenneth Rogoff, Soros György), ez hanyatláshoz vezet. A németeknél működik a dolog, mert exportvezérelt a gazdaság, de délen nem. A németek saját exportjuk egy részét lövik ki éppen. Nem tudom, hogy mikor veszik tudomásul az EU fejesei, hogy közös pénzt csak kb. azonos erővel bíró gazdaságokban lehet bevezetni.
Nálunk - mivel a bérszínvonalban talán csak a románokat és a bulgárokat verjük -, van reális lehetőség a termelés bővítésében. Csak ehhez nem szabad hetente változó környezetet produkálni.
hátmármindennicknévfoglalt 2012.05.01. 18:51:01
@Silcon: DE sebaj, jó kezekben van a tárcánk, jó zsebekben van a keresetünk. Nyugdíjunkról védelmi biztos gondoskodik, jótetTEKben sincs hiány. Optimista jövőképünket szépen visszaigazolja a születésszám, így tehát lassan nem lesz hárommillió kitántorgó - csak kettő. Amit felsoroltam az mind siker, éppencsak a tehetséges és okos ellenzékre nem tértem ki, miért is nem?
Silcon 2012.05.01. 20:21:58
@hátmármindennicknévfoglalt: a manyupért nem kár, implicit adósságot konvertált explicitté - elég rossz hatásfokkal -, amikor mindenkit csak az explicit mértéke érdekelt.
Az okos ellenzék pillanatnyilag hiánycikk.
Az okos ellenzék pillanatnyilag hiánycikk.
friczi 2012.05.02. 09:41:41
@Silcon: Ahogy én látom,Kínával nem kéne foglalkoznunk . Annál inkább magunkkal . Nekik két problémájuk van, nekünk,meg számtalan .
A manyup lenyúlása,meg egy szemétség volt . Nem véletlen,hogy azok nem léptek vissza,akiknek sok van a számlájukon . A kispénzűeket meggyőzték (zsarolás) és a pénzüket simán ellopták és zsebre vágták .
"Az okos ellenzék pillanatnyilag hiánycikk."
Szerintem meg az okos kormány is hiánycikk .
Még mindig csak az ötletelés és a lenyúlás folyik .
Megy a szemfényvesztés melléduma, és sokan még mindig beveszik . Vagy csak sima haszonélvezők .
A manyup lenyúlása,meg egy szemétség volt . Nem véletlen,hogy azok nem léptek vissza,akiknek sok van a számlájukon . A kispénzűeket meggyőzték (zsarolás) és a pénzüket simán ellopták és zsebre vágták .
"Az okos ellenzék pillanatnyilag hiánycikk."
Szerintem meg az okos kormány is hiánycikk .
Még mindig csak az ötletelés és a lenyúlás folyik .
Megy a szemfényvesztés melléduma, és sokan még mindig beveszik . Vagy csak sima haszonélvezők .
Silcon 2012.05.02. 20:11:11
@friczi: Kína a pénzéért az érdekei képviseletét várja el, de csőd szélén lévő országot nem támogat, csak az IMF-en keresztül. Így ugyanis biztosan visszakapja a pénzét. Kérdés, hogy kisebb országok esetén (pl. mi) is fennáll-e ez a tartózkodó politika. Pár mrd €-val - ami neki aprópénz -, jelentősen meg tudná változtatni a felállást. Páran azt feltételezik, hogy ez volt az egyik oka az EU engedékenységének.
Manyup: már bevezetni is hiba volt. Beteszel 100Ft-ot a manyupba, ez kamatozik x%-ot. A 100Ft hiányzik a nyugdíjalapból, tehát pótolni kell - hitelből. Erre a hitelre fizetsz x+3%-ot. Egyértelműen bukó a dolog nemzetgazdasági szinten. Plusz a szolidaritás utolsó morzsáit is felszámolja, ld. még fizetős egészségügy. Ezen felül a rejtett adósságot - azaz tartozol a jövőbeli nyugdíjasoknak - láthatóvá alakítja, hiszen nő az államháztartási hiány és adósság. Orbánék első körben azt akarták, hogy ez a plusz ne számítson bele a hiányba. Nem engedték meg neki, hát beszántotta. Egyes embereknek kedvező lehetett, de összességét tekintve biztosan nem.
Manyup: már bevezetni is hiba volt. Beteszel 100Ft-ot a manyupba, ez kamatozik x%-ot. A 100Ft hiányzik a nyugdíjalapból, tehát pótolni kell - hitelből. Erre a hitelre fizetsz x+3%-ot. Egyértelműen bukó a dolog nemzetgazdasági szinten. Plusz a szolidaritás utolsó morzsáit is felszámolja, ld. még fizetős egészségügy. Ezen felül a rejtett adósságot - azaz tartozol a jövőbeli nyugdíjasoknak - láthatóvá alakítja, hiszen nő az államháztartási hiány és adósság. Orbánék első körben azt akarták, hogy ez a plusz ne számítson bele a hiányba. Nem engedték meg neki, hát beszántotta. Egyes embereknek kedvező lehetett, de összességét tekintve biztosan nem.
hátmármindennicknévfoglalt 2012.05.06. 19:43:12
@Silcon: Elég egy apró pillantást vetni a magyar korfára:látható, minde remény elszállt arra nézve, hogy 20 év múlva finanszírozható legyen a ma még élő nyugdíjas, vagy nyugdíjvárományos. Ha az etnikai összetételt és az értelmesebbjének "kitántorgási indexét" is belekalkuláljuk, lehet, hogy csak 15 év kell ehhez a sikerhez. Nyugdíjvédelmi kormánybiztos akkor már nem lesz (ez is biztos) bár látszik, hog az eü. kapcsán kormányzatunk eredményesen dolgozik a várható nyugdíjas korosztály létszámának csökkentésén. Tényleg csak ez a kiút marad: ne lehessen nyugdíjas! Ez a biztos siker (nem a kormány biztos...)
Silcon 2012.05.06. 20:39:20
@hátmármindennicknévfoglalt: ha marad a manyup akkor is ugyanaz a végkimenetel lesz. Vagy nem lesz elég pénzed (állami nyugdíj) vagy értéktelen lesz (manyup). Ott áll majd a sok nyugdíjas a megtakarításaival és keresletet támaszt, azzal meg jó nagy inflációt.
Meg egy aprócska dolgot felejtettek el közölni a bevezetésekor: az elkövetkező kb. 30 évben a dolgozók duplán fizetnek. Fizetik a saját jövőbeli nyugdíjukat valamint az állam által felvett hitelek törlesztésén keresztül a jelen nyugdíjasait is.
Nem tudok róla, hogy a németeknél, franciáknál lett volna ilyen.
A mai kamatos-kamatra épülő pénzvilágban szükségszerűek a csődök. Egyszerűen nincsen meg a pénz fedezete az anyagi javakban. A dollár aranyfedezete is csak addig maradt meg, amíg egy de Gaulle nevű emberke ki nem próbálta, tényleg be lehet-e cserélni a dollárt aranyra.
Meg egy aprócska dolgot felejtettek el közölni a bevezetésekor: az elkövetkező kb. 30 évben a dolgozók duplán fizetnek. Fizetik a saját jövőbeli nyugdíjukat valamint az állam által felvett hitelek törlesztésén keresztül a jelen nyugdíjasait is.
Nem tudok róla, hogy a németeknél, franciáknál lett volna ilyen.
A mai kamatos-kamatra épülő pénzvilágban szükségszerűek a csődök. Egyszerűen nincsen meg a pénz fedezete az anyagi javakban. A dollár aranyfedezete is csak addig maradt meg, amíg egy de Gaulle nevű emberke ki nem próbálta, tényleg be lehet-e cserélni a dollárt aranyra.
friczi 2012.05.07. 09:13:04
@Silcon: Sok a mellébeszélés,csúsztatás .
Amúgy megvan a fedezet ,csak nem jó helyen . A 16%-ot zsebre rakóknál. Valamint az értelmetlen osztogatásokban,betervezett nagyzoló ,szükségtelen.stadionok és külföldre kihelyezett, tanácskozásoknál . Némi alamizsna marad,azoknál is akiknek mindez tetszik és megpróbálják másoknak is beadni .
Ezért kell a sok különadó,amit a sok kisembertől szednek be .
Mindez, a munkahelyteremtés helyett .
Zsugori,kizsákmányoló siserehad .
Amúgy megvan a fedezet ,csak nem jó helyen . A 16%-ot zsebre rakóknál. Valamint az értelmetlen osztogatásokban,betervezett nagyzoló ,szükségtelen.stadionok és külföldre kihelyezett, tanácskozásoknál . Némi alamizsna marad,azoknál is akiknek mindez tetszik és megpróbálják másoknak is beadni .
Ezért kell a sok különadó,amit a sok kisembertől szednek be .
Mindez, a munkahelyteremtés helyett .
Zsugori,kizsákmányoló siserehad .
Silcon 2012.05.07. 21:14:33
@friczi: az a 16 most olyan 20,4 és ahogy az IMF témát olvasgatom, mire tényleg 16 lenne, talán nem is lesz.
Az adókulcs intenzív növelésével egyben a lelépők számát is növeli. Már említettem, hogy a nagy jövedelmek nem SZJA-val, hanem forrásadóval adóznak. Utánuk nincs se TB, se nyugdíjbefizetés.
Az adókulcs intenzív növelésével egyben a lelépők számát is növeli. Már említettem, hogy a nagy jövedelmek nem SZJA-val, hanem forrásadóval adóznak. Utánuk nincs se TB, se nyugdíjbefizetés.
friczi 2012.05.08. 09:03:18
@Silcon: Ne haragudj,nem kötözködni akarok, de mintha nem akarnád érteni a lényeget .
Kiigazíthatsz ,hogy mi nem stimmel a 16%-al, meg az igazán gazdagok hogyan fizetgetnek .
A lényeg,hogy nincs arányos teherviselés,csak igazságos van,ami nem is igazságos .Minden csekély elvonás attól akinek nincs,azt sokkal súlyosabban érinti,mint a tehetőseket,akik észre se veszik . Ennek ellenére ezt az ""igazságos "" rendszert erőltetik .
Két év után már látnod kéne,hogy semmivel nem lendített az ország helyzetén,csak a jómódúak kaptak még többet és a szegényebbekkel fizettetik meg .
Ezt nyugodtan magyarázhatja akárki...haszontalan,káros és mélységesen igazságtalan .
Kiigazíthatsz ,hogy mi nem stimmel a 16%-al, meg az igazán gazdagok hogyan fizetgetnek .
A lényeg,hogy nincs arányos teherviselés,csak igazságos van,ami nem is igazságos .Minden csekély elvonás attól akinek nincs,azt sokkal súlyosabban érinti,mint a tehetőseket,akik észre se veszik . Ennek ellenére ezt az ""igazságos "" rendszert erőltetik .
Két év után már látnod kéne,hogy semmivel nem lendített az ország helyzetén,csak a jómódúak kaptak még többet és a szegényebbekkel fizettetik meg .
Ezt nyugodtan magyarázhatja akárki...haszontalan,káros és mélységesen igazságtalan .
hátmármindennicknévfoglalt 2012.05.08. 13:05:16
@Silcon: Amit leírtál igaz is lehetne, de az a lényeg: milyen (lehetséges) megoldások vannak. Az, hogy az állam tövig nyúl a zsebekbe az csupán egy lépés (lehet vitatkozni, hogy mennyire erőszakos, vagy indokolt) - ha itt megáll, pusztán rablóként emlékezik meg róla a történelem.
'Oszt hogyan tovább? - Országunk gazdag (és kívánatos zsákmány)lesz-é, vagy csak megvetett csóró a szegényházban? Mintaképe az elfuserált szabadságnak?
'Oszt hogyan tovább? - Országunk gazdag (és kívánatos zsákmány)lesz-é, vagy csak megvetett csóró a szegényházban? Mintaképe az elfuserált szabadságnak?
Silcon 2012.05.08. 20:50:50
@friczi: de értem. Régebben írtam itt is, hogy tőlem lehet progresszív adórendszer, de 25-30%-nál nem lehet magasabb kulcs mondjuk az átlagbér duplája esetén sem. Az ritka baromság volt, hogy az átlagbér felett picivel már a legfelső kulcsot kellett fizetni. Meg kell hagyni az ösztönzést, ennek hiányában ugyanott lyukadunk ki, mint a szocializmusban. A progresszív adóval csak alkalmazottakat lehet megfogni, tulajdonosokat nem, ld. fent.
Amin Viktor sem segített, hogy nálunk magas a marginális adóék (+100Ft bérből mennyi marad a dolgozónál).
Medgyessy az adójóváírás bevezetésével adómentessé tette a minimálbért, de rosszul sült el a dolog, tömegesen visszaéltek vele. Jó magyar szokás szerint nem az ellenőrzést erőltették, hanem egyszerűen eltörölték.
Válságban fellendülést nincs értelme várni. Ma nem nagyon vannak idecsábítható beruházások, inkább leépítésekről szólnak a hírek. Az a baj, hogy a világ fellendülő szakaszában mi malmoztunk, mások meg bőszen tekertek.
""igazságos" rendszer": jóvátétel a Bokros csomagért :)
Amin Viktor sem segített, hogy nálunk magas a marginális adóék (+100Ft bérből mennyi marad a dolgozónál).
Medgyessy az adójóváírás bevezetésével adómentessé tette a minimálbért, de rosszul sült el a dolog, tömegesen visszaéltek vele. Jó magyar szokás szerint nem az ellenőrzést erőltették, hanem egyszerűen eltörölték.
Válságban fellendülést nincs értelme várni. Ma nem nagyon vannak idecsábítható beruházások, inkább leépítésekről szólnak a hírek. Az a baj, hogy a világ fellendülő szakaszában mi malmoztunk, mások meg bőszen tekertek.
""igazságos" rendszer": jóvátétel a Bokros csomagért :)
Silcon 2012.05.08. 21:46:59
@hátmármindennicknévfoglalt: most úgy 77% az adósságunk, a franciáké kb. 90%. Mi bóvliban vagyunk, ők "AA" minősítésűek. Van €-juk, és tőketulajdonosok. Azaz a profit tekintélyes része ott marad vagy külföldi befektetésből oda folyik be, ott költik el. Már felemlegették pár helyen, hogy a hírhedt PIIGS országokból mennyi pénz folyt be az EU "magországok"-hoz, profit vagy áruk ellenértékeként.
"'Oszt hogyan tovább?"
Nem kellett volna mindent eladni, de ehhez már késő. Bár közművek terén van némi mozgás.
Ígéretes KKV-kat kellene támogatni. Ezzel az a gond, hogy relatív kis összegek, sok pályázó, sok papírmunka. Sokkal egyszerűbb egy-két multinak odatolni a milliárdokat. A Hankook ilyen szempontból a legrosszabb példa. 92,6m€-ból (~26mrdFt) csináltak pár száz munkahelyet.
Amíg nincs számottevő versenyképes magyar érdekeltség, addig marad a bérrabszolgaság, annak megfelelő kilátásokkal.
A különadó kissé el lett szabva. Pl. a multik magyar beszállítóin csattant az ostor. Ezt mondjuk 2013-ban kivezetik, de mély nyomokat hagyott.
Az oktatásban a büfészakok bezárásával egyetértek, de a jobb intézmények értelmesebb szakjain több támogatott hely kellene.
"'Oszt hogyan tovább?"
Nem kellett volna mindent eladni, de ehhez már késő. Bár közművek terén van némi mozgás.
Ígéretes KKV-kat kellene támogatni. Ezzel az a gond, hogy relatív kis összegek, sok pályázó, sok papírmunka. Sokkal egyszerűbb egy-két multinak odatolni a milliárdokat. A Hankook ilyen szempontból a legrosszabb példa. 92,6m€-ból (~26mrdFt) csináltak pár száz munkahelyet.
Amíg nincs számottevő versenyképes magyar érdekeltség, addig marad a bérrabszolgaság, annak megfelelő kilátásokkal.
A különadó kissé el lett szabva. Pl. a multik magyar beszállítóin csattant az ostor. Ezt mondjuk 2013-ban kivezetik, de mély nyomokat hagyott.
Az oktatásban a büfészakok bezárásával egyetértek, de a jobb intézmények értelmesebb szakjain több támogatott hely kellene.
friczi 2012.05.09. 08:58:41
Kedves Silcon
Ugye,te nem az államháztartásban dolgozol ?
Ezeket te tudod...igaz is ? Ha igaz...ott fönt miért nem azt csinálják amit kell ?
Ne mond,hogy kényszerítve vannak...talán megfizetve ?
Ezek után,hogy nem dolgoznak,vagyis nem az országért,miért is kéne megértenem,hogy megszorítanak bennünket ? Csak bennünket .
Lehet ezt magyarázni,de attól semmi se lesz jobb .
Ugye,te nem az államháztartásban dolgozol ?
Ezeket te tudod...igaz is ? Ha igaz...ott fönt miért nem azt csinálják amit kell ?
Ne mond,hogy kényszerítve vannak...talán megfizetve ?
Ezek után,hogy nem dolgoznak,vagyis nem az országért,miért is kéne megértenem,hogy megszorítanak bennünket ? Csak bennünket .
Lehet ezt magyarázni,de attól semmi se lesz jobb .
Silcon 2012.05.09. 20:51:39
@friczi: multinál.
Az első 4 év sokkal jobb volt, ez tény. Csakhogy pár dolog ami akkor még belefért, az az EU miatt ma már nem megy. No meg nem voltunk ennyire padlón. Nézz körül az EU nagyjainál, a pályázataik döntő részét hazai cégek nyerik. Micsoda sikerélmény lehetett találni valami apróságot, amivel sikerült kizárni és ezzel kinyírni a Vegyépszert az útépítésekből. Erre mondják, nagyobb öröme sose legyen.
A fiúk próbálkoztak többször is, nem jött be. Még van két évük, majd akkor megvonom a mérleget. Azért az Olli Rehn is elmehet a fenébe. Itt görcsölnek a +0,25% hiányon, amikor a spanyoloknak megengedik, hogy 4,x helyett 5,x legyen a hiányuk. A görög és francia választások meg a holland kormánybukta után úgymond "önkritikát gyakorolt", már nem olyan fontos a 3% tartása.
Sokan elpártoltak a Fidesztől, ez nem vitás, csakhogy nem nagyon látok olyat, ami tetszene. Szocik, DK, Jobbik kilőve, az LMP nekem meg túl szadeszes.
Az első 4 év sokkal jobb volt, ez tény. Csakhogy pár dolog ami akkor még belefért, az az EU miatt ma már nem megy. No meg nem voltunk ennyire padlón. Nézz körül az EU nagyjainál, a pályázataik döntő részét hazai cégek nyerik. Micsoda sikerélmény lehetett találni valami apróságot, amivel sikerült kizárni és ezzel kinyírni a Vegyépszert az útépítésekből. Erre mondják, nagyobb öröme sose legyen.
A fiúk próbálkoztak többször is, nem jött be. Még van két évük, majd akkor megvonom a mérleget. Azért az Olli Rehn is elmehet a fenébe. Itt görcsölnek a +0,25% hiányon, amikor a spanyoloknak megengedik, hogy 4,x helyett 5,x legyen a hiányuk. A görög és francia választások meg a holland kormánybukta után úgymond "önkritikát gyakorolt", már nem olyan fontos a 3% tartása.
Sokan elpártoltak a Fidesztől, ez nem vitás, csakhogy nem nagyon látok olyat, ami tetszene. Szocik, DK, Jobbik kilőve, az LMP nekem meg túl szadeszes.