Friss topikok

Ki bámulja a madarakat?

2011.12.01. 14:48 negymadar

Jókutya! (...nem ugat hiába.)

Címkék: fidesz máv kormány sztrájk karikatúra megegyezés gaskó leszarom ötmilliárd

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://negymadar.blog.hu/api/trackback/id/tr613429064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hátmármindennicknévfoglalt 2011.12.01. 18:08:52

Engem a csendes undor fogott el ettől a paktumtól. A követelés annyira abszurd, hogy - mert nem ebben a ciklusban keletkezett - gyanítom, hogy az ötletgazda "hálálja meg" az adófizetők pénzéből a gördülő sztrájkolgatást. Más józan magyarázat nem lehet.

zserbo 2011.12.01. 18:31:14

Gyurcsany kormány idejében lett volna esedékes a követelés ,mszp-szdsz volt kormányon miért nem akkor ugattak a talpnyaló kutyák.Orbán kormány nem felelős a ki nem fizetett milliárdokért.

2006. január 1-jén vált ki a MÁV-ból MÁV Cargo Zrt. néven....A MÁV Cargo privatizációjára a MÁV Zrt. 2007 május végén írt ki pályázatot. Az eljárás során a 12 induló közül 102,5 milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) került ki győztesen.

Osztrák ágazati elemzők szerint a konzorcium eleve túl sokat ajánlott, de a botrány csak azután tört ki, hogy a Format osztrák hetilap közölte, Gustav Poschalko az RCA elnökségi tagja olyan megbízási szerződést kötött egy Geuronet Bt. nevű magyar céggel, melynek értelmében az – sikerdíj gyanánt – 7,1 milli ó euró (közel 2 milliárd forint) juttatásban részesül. Az osztrák állami vasútnál (ÖBB) úgy vélték, hogy a pénz egy részét olyan magyar pártoknak és politikusoknak szánták, akiknek befolyásuk lehetett a privatizációra.

Közben a Magyar Vasúti Hivatal, a Gazdasági Versenyhivatal és az Állami Számevőszék egymástól függetlenül lefolytatott vizsgálatai mind a privatizációs szerződés teljesíthetőségét megkérdőjelező problémákat tárt fel. A MÁV a vádakat cáfolta, szerinte a privatizáció törvényes és jó üzlet volt.

Osztrák oldalon ekkortájt távozott – részben a Cargo-botrány hatására – az ÖBB éléről Martin Huber vezérigazgató, az igazgatótanácsból pedig az ÖBB-nél vezérigazgató-helyettesként dolgozó RCA elnökségi tag, Gustav Poschalko.

Ekkor már többen a magánosítás meghiúsulását vizionálták, 2008 végén azonban a Rail Cargo Austria kifizette a MÁV Cargo vételárát, ahogyan a Geuronetnek is a milliárdos „tanácsadói” díjat.

Silcon 2011.12.01. 20:29:01

@hátmármindennicknévfoglalt: ne izgulj, amit az egyik kezükkel adtak, a másikkal elveszik. Az utolsó szocialista nagyüzemek (MÁV, BKV) is rövidesen terítékre kerülnek. Kizárt, hogy sok pénzt raknak bele komolyabb átszervezés nélkül. Az új munka törvénykönyv alapján sokkal könnyebben mennek majd az elbocsátások.

Saját példám: a hajdan 3500 fős cég ma kb. 600 főt foglalkoztat jóval nagyobb és bonyolultabb eszközparkkal. Durván két évente van egy komolyabb átszervezés, ilyenkor mindig fogy egy picit a létszám. Megjártam 3 osztályt és vagy 10 munkakört, mondjuk a legfőbb profil nem változott, de mások jöttek-mentek. Kétszer kellett megpályázni a saját helyem, ebből egynek kamu szaga volt, de a másik véresen komoly.

Silcon 2011.12.01. 20:41:04

A MÁV Cargot békén kell hagyni, létre kell hozni egy másik, kisebb, hatékonyabb céget. A Rábát vagongyárnak is hívták, a gyártáshoz nem kell high tech, menni fog. A szállítmányozó cégeket kell érdekeltté tenni, meg egy kis csontot dobni nekik, hogy konzorciumban oldják meg a feladatot. Nem lenne szabad engedni, hogy ennyire közút centrikus legyen az áruforgalom. Az utakban és a légszennyezésben okozott károk töredékét fedezi az útdíj.

hátmármindennicknévfoglalt 2011.12.02. 18:10:37

@Silcon: Én ehhez nem sokat értek, buta vidéki volnék. De az biztos, hogy energia-hordozó krach készül a világban és az is biztos, hogy a kötöttpályás szállítás lesz az, amelyik legutoljára fog kimúlni, ha egyáltalán kimúlik. Szerintem minden normális nemzetnek erre (is) fel kell készülnie, jókarba kell helyezni és nagy ütemben fejlesztenie kell a vasúti szállítmányozást. No mi ebben is a nemortodox utat választjuk a szentségit, kormányoktól függetlenül...

Silcon 2011.12.06. 19:29:57

@hátmármindennicknévfoglalt: "buta vidéki volnék"
Jóval több önbizalmat, ha lehet. Nézd meg mit csináltak az országgal a nagyokosok, Józsi bá' az alföldről nem tenne ilyen böszmeségeket, az biztos. "A józan paraszti ész" nem véletlenül került a fogalomtárba.
süti beállítások módosítása