Friss topikok

Ki bámulja a madarakat?

2011.04.06. 18:25 negymadar

Alkotmányos tricikli

Címkék: fidesz kormány kdnp jobbik karikatúra négy leszarom alkotmányozás

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://negymadar.blog.hu/api/trackback/id/tr932805201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

friczi 2011.04.06. 20:17:33

Szegéééény...hogy saaajnáááloooom .
De hát ő akarta....

Silcon 2011.04.06. 20:31:42

@friczi: Legalább a megváltoztatásához nem kell 4/5, kétszer egymás után :)

zserbo 2011.04.07. 04:12:28

No de ilyen jó termés narancsból,csak a Fidesz kormányzása alatt,vannak is irigyek:)))Júdások futkostak is eleget nyugatra árulkodni ,sőt összerikácsolták az egész európát ,ni ni Fidesz dolgozik és jól ,valahogy el kéne gáncsolni:)))) ,,,,szocik regnálása idején csak ígéretek voltak, na abból oszt bőven.

m-ta 2011.04.07. 05:25:42

Ez itt egy MONOCIKLI.
"Először a cirkuszi artisták kezdték használni, a kerékpárok elterjedésével egy időben. Ezek még egyedi készítésűek voltak, különféle bicikli alkatrészeket felhasználva. Napjainkban is kelléke a cirkuszi életnek, annyira hogy az artistaképzőben ebből a számból teljes értékű vizsgát lehet tenni." (Wikipedia.hu)

Silcon 2011.04.07. 07:58:45

@m-ta: Kedves Hölgyem/Uram, nem tetszik érteni a finom célzásokat. A Fidesz *egyedül* (mono) alkotmányoz, a másik két párt pusztán díszlet.

m-ta 2011.04.07. 08:32:03

@Silcon: Nem, ezt tényleg nem értem. Csak odáig tudok számolni, hogy három kerék helyett egy van a karikatúrán, és az egykerekes jármű neve monocikli. Szóval örömmel fogadom, ha kicsit jobban el tetszik magyarázni, mit ábrázol a rajz. Előre is köszönettel.

zserbo 2011.04.07. 10:36:17

@m-ta: meg van rá a vizsga 2/3 :)))

zserbo 2011.04.07. 10:39:13

aki lemaradt vessen magára, kutya ugat a karaván halad:)))

homo apolitikus 2011.04.07. 13:00:55

Az a baj, hogy a ballibek közben még rángatják is az egészet és öntik elé a talajt feláztató mocskukat.

friczi 2011.04.07. 18:58:12

@homo apolitikus: Volt idejük megtanulni a fidesztől nyolc év alatt . Bár elég vacakul csinálják..a fidesz ebben jobb volt . Amúgy tök ocsmány.

hátmármindennicknévfoglalt 2011.04.07. 19:12:58

Kisgazdák a narancsban, MDF a klotyóban, Farkas Flóriék szökésben, fogynak a szövetségesek.

Silcon 2011.04.07. 19:23:48

@m-ta: Három párt alkotmányoz, ők a tricikli három kereke: Fidesz, Jobbik, KDNP.

- A Jobbik nem tud beleszólni, megvan a szükséges 2/3 nélkülük is, akár rá is gyújthat.
- A KDNP tulajdonképpen a Fidesz része, önállóan életképtelen. Ezért nem is egész alak, csak egy kéz jelképezi, a felismerhetőség kedvéért egy olvasófüzérrel.
- Egyvalakinek fontos az alkotmányozás, egyvalaki képes rá, egyvalaki viszi hátán az egészet: a Fidesz. Tehát valójában egy kerék van a háromból, így lett a tricikliből monocikli.

(Az MSZP és az LMP otthon maradt, nem alkotmányoz.)

friczi 2011.04.07. 21:29:38

@Silcon: Három párt alkotmányoz . Abból az egyik az ugyanaz .Sose indult választáson,mégis ott van .Marad két kerék . A fekete sapkás a fidesz kreálmánya . Ő beleszólhatna,de úgyse figyelnek rá .Marad egy kerék .
Én is megpróbáltam az egykerekű bicajt megmagyarázni,hogy miért is van még is három kereke .
Feladom...Silcon jobban érti a félremagyarázást .
Valahogy így lehet : s6.images.www.tvn.hu/2011/01/30/11/32/www.tvn.hu_c5eaedcb999bf63f639695e5604b6213.jpg

Silcon 2011.04.08. 07:51:22

@friczi: "A fekete sapkás a fidesz kreálmánya."
Ne viccelj már, ezek mindig balos kormányzás alatt tűnnek fel és a balos sajtó akarja összemosni őket a jobboldallal. Tedd fel az alapkérdést: kinek az érdeke? A Fidesznek eddig csak kára származott belőle.

Heti Válasz, Hegedűs Zsuzsa interjú:
"A Fideszben az antiszemitizmus a legtiltottabb dolgok közé tartozik magas szinten."
hetivalasz.hu/itthon/mit-szeretnenk-ehseglazadast-36586

friczi 2011.04.08. 08:46:51

@Silcon: Butaság...má bocs...

homo apolitikus 2011.04.08. 12:11:24

@friczi: A fidesz? Egy béna f@sz volt, ahogy birka módra elnézte, miként teszi tönkre a mértékadó, haladó európai szociáldemokráciával szövetkezett liberalizmus a komplett országot.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.08. 16:22:08

@Silcon: nem hittem, hogy valaha rábólintok egy mondatodra! :)
"- Egyvalakinek fontos az alkotmányozás, egyvalaki képes rá, egyvalaki viszi hátán az egészet: a Fidesz."
De egyet nem értek, ha ez így van... márpedig így van! - hol van a NÉP? HOl az ország és ha senki más nem alkotmányoz - nem lehet, hogy nem is szükséges az?

zserbó, mondj már egy munkát a fidesztől? Léci! - no és abból egy jó is legyen :) - mert én nem találom... (köszi előre is! nagyon fontos lenne!)

friczi 2011.04.08. 17:43:25

@térfél: Bocsi, zserbo helyett,bá ő biztos ne így látja . Nem én találtam ki,csak találtam :

Hatalom bebetonozása: jeles.
Demokrácia lebontása : jeles.
Diktatúra építése: dicséretes.
Nemzeti Nacionalizmus élesztgetése: Jeles.
A jobbágyok adóztatása: jeles.
Köztársaság kinyírása: jeles
Nyugdíjjak, jövőnk bizonytalanná tétele : jeles.
Pökhendi kormányzás: jeles.
Agyalágyult alkotmányozás: kitűnő.
Az ország lejáratás: Kitűnő. Médiatörvényt már oktatják Amerikában elrettentendő példaként.
Félelemkeltés, rettegtetés: jeles.
Lila köd generálása: Jeles.
Munkahelyek számának növelése teremtés által: elégtelen.
Önálló gondolkodás tiltása: jeles.
Ország gazdasági tönkretétele: kitűnő.
Emberek kicsinálása: jeles.
Emberek megalázása: dicséretes.
Adócsökkentéssel nagyobb terheket róni az állampolgárokra: kitűnő.
Elszomorító ténykedés.......

Silcon 2011.04.08. 19:35:34

@térfél: "hol van a NÉP?"
A '89-es alkotmányozásnál hol volt?

friczi 2011.04.08. 20:14:55

@Silcon: Naccerű kérdés...érvelés helyett .
A nép,pontosan ott volt,ahol,az akkori demokrácia .
Most a demokrácia van ott,ahol a nép...sehol.

Silcon 2011.04.08. 22:16:27

@friczi: A közvetlen demokrácia talán az ókori görög városállamokban működött utoljára. Még Svájcban sem szokás mindent népszavazásra bocsátani, pedig ez ott elég gyakori.
Mindenesetre az újnak nagyobb legitimációja lesz mint a réginek.

Apropos, kitöltötted és visszaküldted a kérdőívet?

zserbo 2011.04.09. 01:12:35

Magyarországnak magyar alkotmányra van szüksége ,nem az orosz sztalini tákolmányra,nem vagyunk orosz gyarmat ,a régi alkotmány ország törvényeinek nem felel meg és nem a magyar érdekeket szolgálja .Az alkotmánykényszer variáció a szocik fejéből pattant ki,nincs sehol elő írva az alkotmányozás korlátozás,minden esetben szükséges alkotmányozni ha az ország helyzete megkívánja,most ez történik a Fidesz kormányzása alatt.Lehet riogatni a kádári proletár diktatúra módszereivel,PL:Hatalom bebetonozás,Diktatúra építése,Demokrácia lebontása ,Félelemkeltés, rettegtetés ,Önálló gondolkodás tiltása,Ország gazdasági tönkretétele,szerencsére ez a korszak megbukott a gyurcsanyista - bajnai korszakkal bezárólag.

friczi 2011.04.09. 08:01:30

@Silcon: Itt meg a semmilyen demokrácia kezd meghonosodni .
A kérdőívet miért is kellett volna kitöltenem ?Már szinte minden kérdés eldőlt,mielőtt a fele beérkezett volna,annak,amit bemondtak ....
Csak porhintésre,parasztvakításra jó. Ja meg tele vagyunk lóvéval . Még azt se veszik figyelembe,amit a parlamentben benyújtanak . Igazi egypárti alkotmány készül . Amolyan ötletelős összegányolt múltbarévedős . A Horthysta beütésűnél,amilyen ez lesz,még a szovjet mintájú is bőven demokratikusabb .
Az egész arra jó,hogy nehogy kimaradjanak a töri könyvekből .
Zserbónak,meg az esze tokja . Nem a Gyurcsányista (fóbia ellen kezeltessétek magatok )korszak bukott meg,hanem a rendszerváltás húsz éve,amibe a nagyvezíretek és pártja is vastagon belerondított.
Most fejezik be a művüket . A Kádári diktatúra erősen visszaköszön,csak a név változik .

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.09. 11:05:02

@friczi: Rendes vagy! Ezt a bizonyítványt én is aláírom :) - sajnos abszolút helyes értékelésnek tartom.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.09. 11:10:36

@Silcon: A NÉP mindig a helyén van, csak EZ a kormány képtelennek bizonyult arra, hogy észre vegye! A 89-es birizgálással elvileg kijavították a rendszerváltás előtti "szörnyűségeit"... az eltelt 22 év alatt jó volt? alakítgathatták? igen... akkor most mi a franc nem felel meg benne?!
az , hogy a fidesz korlátlan hatalma nincs benne, és akadályozná a NÉP kinyírásában is... nahát ez a bajom a fidesszel csupán. Olyasmit tesz, amit senki korábban nem engedett meg magának: semmibe veszi a magyar emberek jogait. És egyeduralomra tör... neked ez tetszik? Szerinted ez helyes egy államfőtől? egy kormánytól? - az a jó, ha az ország ellen kormányoznak? Kizárólagos önös érdekeiknek megfelelően?

Silcon 2011.04.09. 11:28:30

@friczi: "minden kérdés eldőlt, mielőtt a fele beérkezett volna"
Mégis volt, amit emiatt változtattak meg benne.

"Igazi egypárti alkotmány készül."
Papírforma szerint két- vagy hárompárti, de ennek nincs jelentősége, nem előírás.

"múltbarévedős"
Nézz már szét a világban picit! Minden nemzet büszke magára, csak nálunk (no meg a németeknél) csináltak divatot a fanyalgásból. Mutass még egy országot, ahol meg lehetett volna azt csinálni, mint amit nálunk 2004. dec. 5-én. Amikor a Fidesz próbál ez ellen tenni valamit, azt a ballib sajtó gondosan kigúnyolja ld. koronaúsztatás stb., mert az ő céljaiknak egy sivár lelkű anyagiakban szűkölködő, amiatt könnyedén befolyásolható nép felel meg.

"még a szovjet mintájú is bőven demokratikusabb"
Ez most komoly?

"Nem a Gyurcsányista ... korszak bukott meg, hanem a rendszerváltás húsz éve"
Akkor a Jobbik, LMP vagy valaki más tarolt volna a választáson, nem a Fidesz. Itt bizony a Gyurcsányizmus és a liberalizmus vérzett el. Bár ez így nem pontos, az SZDSZ csak a nevében volt liberális.

zserbo 2011.04.09. 11:55:08

Milyen rendszerváltásról beszéltek ,nem volt, 20 év megbukott benne az mszmp-mszp átöltözött elvtársakkal.Rendszerváltás-módszerváltás inkább ,ugyanazok a kádári pribékek diktáltak 2010-ig ,sőt padlóra vágták az országot.
frici a sértő megjegyzéseid a családi környezetedben használd félmondatig sem érdekelsz ,érhető vagyok!!!!!,meg a jó anyádnak beszél hasonló stílusban.Számtalanszor úgy teszegetsz mintha jogot formálná valamiféle nagy tudásról holott egy betokosodott véresszájú komcsi vagy, mindenkin keresztül akarsz gázolni , neked meg az esze tokja hiányzik ,egy üres fej vagy , ország ellenségeként firkálgatsz, ahányszor megsértesz annyiszor az anyádra,meg arra akit éjszánként kefélgetsz fogom ráírni szó szerint a te sértegetésedet ,te agyalágyult buzgómócsing.Te egy szellemi hajléktan ,minden felfér a pofádra,játszál azzal amid van ,talán élvezetet okoz neked!!!!! ... Engem nem muszály észrevenned,nem kötelező az írásom elolvasni .

Silocontól tanulhatnál!!!!!!!!!!!

zserbo 2011.04.09. 12:21:01

EZT A VÉLEMÉNYEM FENNTARTOM , AKÁR TETSZIK AKÁR NEM.

Magyarországnak magyar alkotmányra van szüksége ,nem az orosz sztalini tákolmányra,nem vagyunk orosz gyarmat ,a régi alkotmány ország törvényeinek nem felel meg és nem a magyar érdekeket szolgálja .Az alkotmánykényszer variáció a szocik fejéből pattant ki,nincs sehol elő írva az alkotmányozás korlátozás,minden esetben szükséges alkotmányozni ha az ország helyzete megkívánja,most ez történik a Fidesz kormányzása alatt.Lehet riogatni a kádári proletár diktatúra módszereivel,PL:Hatalom bebetonozás,Diktatúra építése,Demokrácia lebontása ,Félelemkeltés, rettegtetés ,Önálló gondolkodás tiltása,Ország gazdasági tönkretétele,szerencsére ez a korszak megbukott a gyurcsanyista - bajnai korszakkal bezárólag.

Silcon 2011.04.09. 14:27:01

@térfél: "EZ a kormány képtelennek bizonyult arra, hogy észre vegye"
Szerinted 2006-ban Gyurcsányék észrevették? Relativizálás nélkül: olyan nem létezik, hogy egy kormány minden lépése mindenkinek megfeleljen.

"A 89-es birizgálással elvileg kijavították a rendszerváltás előtti "szörnyűségeit"
Az új alkotmány nem tér el jelentősen a régitől, a hatalmi szerkezetet pl. érintetlenül hagyja.

"a fidesz korlátlan hatalma nincs benne"
Mint fent írtam, a közvetlen demokrácia több milliós lakosság esetén már működésképtelen. Választásokat sem lehet évente tartani. A legfontosabb, hogy négyévente ítéletet lehet mondani a kormányzásról. Úgymond el lehet zavarni. 2006-ban az verte ki a biztosítékot, hogy palira vették a népet, a dübörgő gazdaságról kiderült, hogy csődközelbe került.

"semmibe veszi a magyar emberek jogait"
Eddig a visszamenőleges 98%-os adó volt az egyetlen vitatható lépés. Tudtommal.

Értem én, hogy sokaknak fáj, hogy ilyen lehetőség esett a Fidesz ölébe és él is vele. "Nem ezt ígérték!" - mondják. A választás előtt a - direkt visszafogottan nyilatkozó Fideszes vezetők kivételével - az egész sajtó arról szólt, hogy meglehet a 2/3-ad és mélyen kitárgyalták az ezzel járó összes lehetőséget. Amikor '94-ben ott volt a szoclibeknek a lehetőség, akkor nem azért nem vágtak bele, mert úgymond visszafogták magukat, hanem egyszerűen képtelenek voltak megegyezni egymással.

Miért van a méheknek királynőjük?
- Mert ha koalíciós kormányuk lenne, nem lenne méz.

"az a jó, ha az ország ellen kormányoznak? Kizárólagos önös érdekeiknek megfelelően?"
Nézőpont kérdése, én ezt a Gyurcsány kormányokról gondolom így...

Silcon 2011.04.09. 14:36:21

Nehány szó, mit az akkor élt öreg Bethlen János mond, elég e kornak és embereinek – ha nem mentségére, de megértésére:

„Mi is tudtuk volna, mit kellene tennünk; de cselekedtük azt, ami lehetséges volt.”
www.konyvkolonia.hu/konyv/Torok-vilag-Magyarorszagon-138021

zserbo 2011.04.09. 16:19:09

Az ilyen frici félék menjenek a q anyjukba észak-koreába, ott reklamáljanak alkotmányozásért. Oda miért nem mennek demokráciát csinálni???

friczi 2011.04.09. 18:02:05

@Silcon: Csak mondták,hogy azért változtattak . Ha olyan marha jó lesz,miért nem merik népszavazásra bocsátani ?Kinek az akaratát tükrözi ?Nem előírás . Ja . Nem erkölcsös de jogszerű. Nem ismerős valahonnan ?
A koronaúsztatásra miért kéne büszkének lenni bárkinek ? Különben is köztársaság van . A korona egy szép múlt,amire büszkék lehetünk,de jelképnek ebben a társadalmi berendezkedésben nem jó .Nyugi . A fidesz is benne volt mindenbe a rendszerváltás után ,csak a jónép kissé feledékeny. De már ébredezik .
Amúgy ne legyél túl büszke . Együtt kritizáltok zserbóval,egybehangzó a véleményetek is . A javadra írom,hogy nem engedtél meg magadnak olyan hangvételt mint ő . Neki nem is reagálok,mert amiket,amilyen stílusban írt,csak őt minősíti . Én életemben hasonlót nem engedtem meg magamnak . Kicsit elgondolkodtat,hogy az az oldal,amit képviselsz,a tüntetési agresszivitást verbálisan is alkalmazza,ha már egyéb érvei nincsenek .
Vagy ő csak egy a sok elfajzott bérszájhős közül ?

Silcon 2011.04.09. 19:26:59

@friczi: A Nato és az EU csatlakozás miatt leszállították a népszavazási küszöböt (25% igen már elég), most visszaállítják 50%-ra. Nem vagyok biztos benne, hogy a kisebbik, 25%-os követelmény is teljesülne. Ez nem az a téma, amire harapnak. 2005 is érvénytelen lett. 2008-ban is alig több, mint 50% ment el, pedig akkor elég paprikás volt a hangulat. Nem beszélve arról, hogy a népszavazás nem az alkotmányról szólna, hanem arról, hogy az elmúlt egy év kinek volt jó, ld. az EU alkotmány bukását.

Nem véletlen, hogy sok helyen korlátozzák a népszavazást. A végén még eltörölnék az összes adót, lenne ingyen sör és örök élet :) Sújtson bár dolgozó népünk megvetése, de bennem többször felmerült már valamiféle cenzus bevezetésének szükségessége.

"Még egy kérdés kell. Nem teszem magasra a lécet, nem lehet mindenki közgazdász. Csak nyomtassunk mindegyikre egy-egy kutyaközönséges másodfokú egyenletet. Legyen az a nulladik feladat, a beugró. Aki megoldotta, az válaszolgathat a többire. Aki nem, annak a szavazata érvénytelen. Az vegye tudomásul, hogy a pilótafülke ajtaja zárva van, a jegynek meg annyi az ára, amennyi."

Ezt a nagy liberális véleménymegmondó Tóta W. írta személyesen itt: index.hu/velemeny/glossza/nepszav06/

friczi 2011.04.09. 19:56:37

@Silcon: A népszavazást csak azért erőltetném,mert állandóan az a hivatkozási alap,hogy így-úgy a zemberek 2/3-a ezt akarja .
Ez egy nagy hazugság .
Amúgy,ha visszaemlékszel,az összes népszavazás arról szól,hogy kinek ki a szimpatikus,a téma szinte mellékes .Én veled szemben még el is törölném,de hát ez egy demokratikus vivmány . Talán már írtam,hogy a népszavaztatást én egyszerűen a felelősség áthárításának tartom. Mikor a képviselők nem tudnak valamit eldönteni,átlőcsölik a népre,aztán mindig hivatkoznak rá .Mindig és most is ez történne .
Amúgy érdekes a szavazásra jogosító teszt javaslatod . Szerintem csak ott a baj,hogy annyi művelt ,okos barmot látok a tv-ben,országgyűlésben,olyan korlátoltak...
Mi a biztosíték,hogy nem-e a józan paraszti ész az igazi ? Mert régen és mostanában is ezt hiányolom .

Silcon 2011.04.09. 21:02:52

@friczi: A módszer mindegy. Sajnos ütközik a demokrácia két posztulátumának egyikével:
- a politikai egyenlőség (egyenlő szavazati jog)
- többségi elv.

Ne mi akarjunk megoldani egy több ezer éves dilemmát: az állam léte és hiánya is veszélyezteti az egyén szabadságát. Ebbe már sok filosz bicskája tört bele.

zserbo 2011.04.11. 01:07:42

Szocik-jobbik-lmp ordítása az alkotmányozás ellen azért történik ,hogyha a választás után győzne(ebben reménykedik) nem lenne meg a kétharmada, a baloldali ellenzék nem tudná megváltoztatni az alkotmányt ,az alkotmány visszamódosítása lehetetlenné válik,Ha a Fidesz győz de a kétharmad nem lenne meg akkor is többségben lenne a parlamentben,benne lesz az általuk alkotott törvényekben,karba tett kézzel könnyen kormányoz.
süti beállítások módosítása