Friss topikok

Ki bámulja a madarakat?

2013.09.09. 13:34 negymadar

A legjobb tanítvány

Címkék: fidesz magyarország karikatúra négy leszarom négymadár Orbán Viktor Kádár János rezsicsökkentés

kadar_orban_1378726393.jpg_1083x1350

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://negymadar.blog.hu/api/trackback/id/tr385503386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.09. 13:40:43

Kádár alatt nem volt értelme a rezsicsökknetésnek, így az egész hasonlat értelmetlen.

negymadar 2013.09.09. 14:19:34

Arra gondolok, hogy Kádár idején is központilag határozták meg az (igen nyomott) energia árakat, és mostanában is így-valahogy lesz ez. A gáz , a villany ára nem csökkenthető hasraütésre, valaki fizeti a különbözetet.Pl én, meg Te. Üdv NÉGYmadár

alte trottel 2013.09.10. 18:18:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Kádár nem CSÖKKENTETTE a rezsiköltséget, hanem NEM ENGEDTE BEGYŰRŰZNI az olajárakat!
Szóval, viktoárunknak van még hova fejlődnie...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 18:51:12

@alte trottel:

Egész más helyzet volt. Kádár nem piaci áron vette az olajat, hanem majdnem ingyen kapta az oroszoktól.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 18:52:40

@negymadar:

Kádár alatt az egész szektor állami tulajdonban volt és az állam bármilyen árat megállapíthatott.

Most meg ezek magáncégek, de az árak hatóságiak. Így helyes az állam szerepvállalása.

A 2 helyzet azonban egészen más.

Silcon 2013.09.10. 20:06:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "majdnem ingyen kapta az oroszoktól"
Emlékeim szerint nem egészen, valami ötéves átlagár szerepelt a szerződésekben. Az olajárrobbanáskor jó ideig emiatt tényleg jóval olcsóbb volt mint a világpiaci ár.

Silcon 2013.09.10. 20:07:26

@alte trottel: "NEM ENGEDTE BEGYŰRŰZNI az olajárakat!"
Fene a pofáját, mégis begyűrűzött! Be is tette az ajtót rendesen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 20:15:42

@Silcon:

Oké, a lényeg, hogy a piaci ár töredékéért és forintban, nem keményvalutában.

Silcon 2013.09.10. 21:10:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "az állam bármilyen árat megállapíthatott"

Azért nem volt teljesen szabad a pálya, az a fránya matek nem engedett meg bármit. (Szándékosan nem közgazdaságtant írtam.) Egyszerűen arról volt szó, hogy keresztül-kasul kereszt-finanszírozott volt a rendszer. Aminél azt akarták, hogy olcsó legyen, annak támogatták az árát máshonnan szerzett pénzekből. Ha úgy tetszik torzították a piacot, hogy mindenki elérhessen egy minimális életszínvonalat. No persze a másik oldalon ott volt a hiány, nem mindent lehetett mindig kapni. '68-ban ezt akarták kipofozni picit, piacosabbá tenni, de bukott a mutatvány.

A Kádár rendszer balfékségét nagyon pontosan megismételtük "devizahitel" címszó alatt. Anno felvettünk egy kevés $-ban jegyzett hitelt és alapvetően nem felzabáltuk, ahogy szeretik a képünkbe vágni, hanem importáru számlákat fizettünk ki vele. Az volt a terv, hogy hatékony termelőkapacitások építésével pikk-pakk visszafizetjük. Csak végül nem erre ment, hanem a szoci nagyipar feneketlen bendőjébe. '75-ben volt 3 mrd $ adósságunk. Nos, a hitelt vissza kellett fizetni. Ez nem lett volna olyan extra probléma, ha az árfolyam és a kamatok nem szállnak el picit. Pont ugyanaz a csapda, mint most. '85-ben már 9 mrd $ volt az adósság. Megyónak kellett a KGB orra előtt titokban csatlakozni az IMF-hez, különben bukta :) Ezt még a '80-as években sikerült tetézni holmi eocén programmal stb.

Ugyanaz a szoci gárda, ugyanaz a hiba. A hülye a saját kárán se...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 21:29:54

@Silcon:

A kommunizmusban, mivel 99 %-ban állami volt a gazdaság, mindegy volt, hogy mi XY-nak az ára, hiszen mindegy volt, hogy a pénzt az árban szedi-e be az állam vagy más módon. Sok esetben politikai szempontok döntöttek. S más komunista országokban még inkább. Én Kubában éltem 6 évet, a kommunizmus bukását pedig BG-ban éltem át, ott még inkább jelentkezett ez.

Silcon 2013.09.10. 21:42:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: azért teljesen nem lehetett független az ármegállapítás. A kereslet-kínálat ott is működött valamilyen szinten, valamekkora értékarányosságnak érvényesülnie kellett.

Silcon 2013.09.10. 21:50:10

@poszt: nincs más megoldás, le kell váltani a népet! Legkésőbb 2014 tavaszáig, különben elbukik a progresszió!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 21:57:42

@Silcon:

Mesélhetnék bulgáriai dolgokat... a kenyér és a joghurt iszonyú módon volt pazarolva a lakosság által, mivel túl olcsó volt mindkettő. A bébiételt meg mindenféle abszurd célokra használták az emberek. Mindez a ferde árviszonyok miatt.

Silcon 2013.09.10. 22:07:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nálunk vagy nem volt annyira elbaltázva a dolog vagy nem vagyok elég öreg, hogy emlékezzek rá :)

alte trottel 2013.09.10. 22:29:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Meg a lónak a távmásolója!
Bukaresti árelv!
Az előző öt év világpiaci árainak átlaga!

Silcon 2013.09.10. 22:36:50

@alte trottel: akkor jól emlékeztem az ötéves átlagárra.

Wendég 2013.09.11. 11:24:01

@negymadar: Az átkosban meg kádárnak nyaltatok,érdekes nem mertetek kádárral viccelődni ,könnyen a pince mélyére kerültetek félholtra verve.Vagy nagyon jó gázsiért kádárt pasztáztad,csak múltatokat elfelejtitek szégyelitek ,hisz ti voltatok kádár pillére.

Wendég 2013.09.11. 11:31:57

@negymadar: Kádár rátok építette rendszerét,kádár kormány tagjai az mszpbe jobbikba mentették át magukat ,jobbik az mszp testvér pártja szóval teljesen mindegy ha kádárt vagy az mszpt jobbikot sztárolod ,mszmp helytartói az mszp.Szerencse az embereket már nem lehet elbutítani a múlt letagadásával.

Wendég 2013.09.11. 11:36:54

@negymadar: Rezsi csökkentést te is élvezed ,ha kifogásod van ellene kérvényezd meg magadnak a 11,1% rezsi emelést.Sebaj majd jön a csoda csatár bajnai ,igaz lehet hogy a te zsebed jobban meg lesz tömve ,,de a bérek nyugdijak 20% curik azonnal álom marad a rezsi csökkentés ,ismét lehet az orr alatt dunnyogni.

negymadar 2013.09.12. 15:52:54

@Wendég: Nem ismerjük egymást. Én nem tudom mennyit éltél 1989 előtt, és mit csináltál.Én rajzolok, abban keress hibát, átkozd, vagy örülj neki, vagy csinálj amit akarsz. De én visszakereshető vagyok abból az időből, sőt néhány kádár rajzom az elsőnek megjelent ellenzéki lap cíímoldalával( 1989 Déli Napló) elég nagy országos botrányt kavartam (maga a rajz 16 külföldi lapban jelent meg), ma is benne van a Magyar sajtó története c. gyűjteményben. Nem dicsekvés, annak sem örültem, hogy 1 évig a munkásőrség kísérgetett, míg a munkám végeztem, csak hogy tisztuljon a kép, amit itt rólam alkottál. Lehet, persze, hogy feleslegesen írom ezt, mert Te még a blogomon sem tekersz vissza 2010 előttre. Üdv NÉGY

alte trottel 2013.09.12. 23:04:34

@negymadar:
Ne foglalkozz vele.
Ez a prokarióta létforma nem egy ember, hanem egy többszemélyes önkéntes mém.

hátmármindennicknévfoglalt 2013.09.13. 20:35:36

Tényleg ne foglalkozz vele.
Feladatot teljesít.

Wendég 2013.09.24. 13:17:16

@negymadar: Nyugaton nálunknál sokkal kevesebbet fizetnek a rezsiért szolgáltatók csődbe még se mennek.Semmi közünk a szolgáltatók hogyan intézik a rezsi csökkentéssel kevesebb profitot zsebelnek be ,miért kéne nekünk a multik zsebét tömni ,,multi szolgáltatók nem aggódtam értem érted miből hogyan fizetjük ki az elfogyasztott magas energia (32x emelés)árát.Lehet hogy nem tetszett neked a kommunista rendszer mert a zsebed nem engedte tömni pénzel ,mert a ruszki oda koppintott a túlzott kapzsiságnak,,1989 után mutatkozott meg kik is valójában a helytartó kommunisták,szabad rablás elkezdődött a dollár komcsik részére orosz már nem figyelt rájuk.Kádári időkben ellenzéknek számítottál ,de 1989 után beleolvadtál abba a kommunisták közé akik a kádári multjukat tagadják ,most reformistának nevezik magukat ,de az eszme régi .Mintha semmi közük nem lenne az átkos rendszerhez ,közben a jobboldalra mutogatnak kiabálják rájuk azt amit ők maguk elkövettek.Nem lehet az embereket félre vezetni ,a 8 év mszp nyomorgatóit a nép ismeri és vissza emlékezik.Jól látszik a bajai választásnál ,a nép nem kér belőlük.
Végül ha neked bajod van a rezsi csökkentéssel ,írásba kérd meg a szolgáltatót kizárólag neked 3x-s emelt rezsit számlázzanak ki ,mert csak emelt dijat vagy hajlandó fizetni az mszp előírása szerint..Érdekes az emelt rezsi harcosok nem állnak sorfalat az útcán a szolgáltató előtt a rezsi 3x emelése végett .Csak nyomják butító szöveget ,hogyha többet fizetünk az kevesebb,ha kevesebbet fizetünk az energiáért az több.Ennyire hülyének nézik a népet.....szóval minél hamarabb keresd fel a szolgáltatódat a Démász-t és tömjed a multik zsebeit.

fchris82 2013.12.13. 18:15:01

@közösperonos átszállás: Szép próbálkozás! De szerintem a kognitív disszonanciát nem fogod tudni legyőzni tényekkel :)

@Wendég:
"Jól látszik a bajai választásnál ,a nép nem kér belőlük."

Mi látszik jól? Alig volt különbség :D Vagy szerinted ebből már jól látszik?

"az eszme régi"

Hmmmm, definiálnád, hogy mit is jelent ez az eszme számodra? Mert számomra:
- államilag szabályozott piac is árak
- jól elkülöníthető politikai elit
- piaci verseny totális felszámolása
- központilag irányított probléma kezelés, elosztott és szakmai helyett (értsd: minden problémát kényszeresen az állam akar megoldani, akkor is, ha nem az ő feladata)

Tudod melyik rendszerben volt ellenség a tőkés és a bank?! Na, pont a Kádáriban :D És ma mik a "fő ellenségek"? A tőkés és a bank! :D Eszem megáll, hogy még ennek ellenére sem vágják egyesek, hogy itt egyetlen kommunista eszméket dédelgető párt van, és az pont a Fidesz. Az MSZP max mocskos kizsákmányoló KAPITALISTA párt lehetne, már ha maradunk a példáidnál, de semmiképpen nem kommunista. De akkor meg azt mond, hogy kapitalista ellenes vagy, tűzd mellkasodra a vörös csillagot, és munka ünnepén vonulhatsz Lenin és Marx könyveit lobogtatva. Ajánlom elolvasásra Széchenyi István, Hitel című könyvét. Okulj és láss. Vagy tanulmányozd kicsit a vas lady-t, Margaret Theatcher életrajzát, hogy ő hogyan emelte fel a Britteket. Kicsit súgok: AZ ÁLLAMI SZEREPVÁLLALÁS LEÉPÍTÉSÉVEL! Na, az a jobboldali gazdaságpolitika. A fideszé vmi nacionalista, haveri, ifjúkommunista, de elég távol áll egy jobboldalitól, ami a versenyre épít. Igen, kapaszkodj meg, van egy magát baloldalinak hívó MSZP-nk, jobboldali gazdaságpolitikával, és van egy magát jobboldalinak hívó, valójában vmi katyvasz baloldali gazdaságpolitikát folytató Fideszünk. Kicsit tisztába kellene kerülnöd a szavak jelentésével.

Kommunizmus: államosítás, központosítás, rendeleti kormányzás, vita kerülés, folyamatosan "jól élünk propaganda", mert egyébként nem élünk jobban, tehát vhogy meg kell győzni az embereket az ellenkezőjéről.
Kapitalizmus: állami szerepvállalás csökkentése, kizárólag szabály alkotás, nulla reklám, hogy "jobban élünk", szociális háló, konzultációkon és vitákon alapuló döntéshozás.

Na, most szerinted melyik van? Bizony, bizony. A nagy küzdelemben nem vetted észre, hogy olyanná váltál, mint akik ellen küzdöttél. De ha más nem, tudod kik akadályozzák, hogy a kommunista ügynök akták - utolsó volt szocialista országként - végre kutathatóak legyenek? Igen, igen, pont a Fidesz :) Új alkotmányt csináltak 6 hónap alatt, mégis 3 éve megígérték, miután leszavazták az LMP kezdeményezését, hogy ők foglalkozni fognak a dologgal, csak kicsit máshogy. És hoppá! 3 év alatt nem történt-e téren az ég világon semmi. Ennyit arról, hogy a Fidesz szeretne leszámolni a kommunista múlttal. Schmitt Pál is akkor lett szállodaigazgató, amikor a nagybátyámat azért nem vették fel a BME-re, miközben felvételi eredménye miatt fel kellett volna, mert a szülei nem voltak párttagok! Akkor biztos, hogy a Négymadár szerkesztője itt a köppenyegforgató? Mekkora kommunistának kellett ahhoz lenni szerinted, hogy abban az időben bárki szálloda igazgató lehessen? Látsz is néha, vagy csak nézel?

alte trottel 2013.12.13. 18:57:58

@fchris82:
Nincs értelme ezzel a tajgetosz-szökevénnyel vergődni! Ez a legrosszabb fajta, ez nem pénzért csinálja, hanem szent meggyőződésből. (annál rosszabb a tényeknek) Ez, ha hóttpicsarészegen árokbahajt a 30 éves bontószökevény Tavriájával, a kurvaszoclibek meg a gyurcsótánylibajnai az oka.

fchris82 2013.12.13. 23:40:22

@alte trottel: Ilyenkor igazából nem (csak) neki írok, hanem azoknak is, akik képesek gondolkodni és esetleg vha elvetődnek ide. Hogy "A lánclevelek küldőinek tanfolyamáról" idézzem az első mondatot:

"Ez a lap azért készült, mert úgy gondoltam: nem elég az, ha megmondjuk a hülyéknek hogy hülyék, hanem el kell őket indítani az okosak felé vezető úton."

Nem elég elmondani az átlagnak, hogy @Wendég gondolatvilága nagyon messze van a valóságtól, hanem azt sem árt néha kifejteni, hogy miért. Vannak az úgynevezett "bizonytalanok"... Náluk még van remény. :)

alte trottel 2013.12.14. 00:00:42

@fchris82:
Tisztelem az optimizmusodat. (a lepényhal először...)
De én ismerek sok amúgy majdhogynem épeszűnek számító embert, aki csillogó, tágranyílt szemekkel éltetik A Mi Egyelen Viktorunkat. Az egyik utcabeli pl (középiskolai biosz-kémia tanár) egyrészt hálaimákat rebeg Isten Kegyelméből Első Szent Viktornak amiért havonta majd 200 Ft-tal csökkent a rezsije, és ugyanakkor szidja a pékek kurvannyát a drága kenyér miatt. És nincs az az isten, hogy felfogja a kettő közötti összefüggést.

fchris82 2013.12.14. 04:27:21

@alte trottel: "A sokféle tudás nem tanítja meg az embert arra, hogy esze is legyen neki."

Minél okosabb vki, a kognitív disszonancia annál erősebb tud nála lenni, ha nincsenek meg erre a fékek. Ez színtiszta érzelem, mondhatni szerelem. Te is jól összefoglaltad, hogy a racionalitásnak semmi helye. Az egész mélyen gyökerezik, olyasmi ez, mint amikor egy házasságban már mindenkinek egyértelmű, hogy a nőt csalj a férje, a nő azonban ha ezt elismerné a közösségnek - és saját magának -, szembesülnie kellene saját esendőségével. Egyrészt, hogy a férjének már nem kell, másrészt azzal, hogy vmit elszúrt, ha mást nem, hogy rosszul választott. Ezért van, hogy ilyen esetekben a megcsalt lesz az utolsó, aki rá fog jönni, hogy megcsalják, egészen addig szorgosan válogat a környező ingerekből, amik azt bizonyítják, a házasságával minden oké. Amire a férj is rájátszik elég rendesen. Ja, hogy tök mást csinál? Nem baj, csak nem kell észre venni. Ráadásul a kognitív disszonanciában a "vkinek bizalmat szavazás" az egyik legerősebb. Ha vkinek bizalmat szavazol, sokkal nagyobb kudarcnak éled meg annak elfogadását, hogy tévedtél, mint bármilyen más egyéb esetben, ami csak rólad szól.

És azt se felejtsük el, hogy Kádárnak, Csaucseszkunak, Hitlernek és az összes sültbolondnak megvolt a maga hívői köre. Egyszerűen vannak emberek, akik vágynak arra, hogy legyen egy vezető felettük, aki rendet vág, mert önálló cselekedettre képtelenek, vagy nem tudom. Ez külön pszichológiai kutatást kívánna :D Én ott kiszálltam, amikor 2002-ben a tv adta élőben, ahogy a tömeg a "Viktor! Viktor!"-t skandálta. Arany szabály, hogy ha egy miniszterelnök nevét éltetik, ott komoly problémák vannak. Ha önként, akkor meg pláne. Azt hittem, ez egyszer véget ér, de jól láthatóan nem. Viszont ez a "magyarázd el egy vonalnak, hogy mi az a gömb" problematikája. Látják ők ugyanazt, csak nem akarják észre venni. Ha észrevenné, szemen kellene magát köpnie, olyat meg ki akarna? Mindenki szereti magát jónak látni.

HaKohen 2013.12.15. 18:09:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Oké, a lényeg, hogy a piaci ár töredékéért és forintban, nem keményvalutában."

Nem. A lényeg az, hogy összedőlt az egész rendszer. Nem csak emiatt, de emiatt is.

Olvasd el, amit @Silcon: kommentelt, meglehetősen értelmesen és valósághűen írja le a lényeget. Nem mintha te nem írnál valóságos tényekről és élményekről. De nem látod a fáktól az erdőt - hogy erre a régi szólásra hivatkozzam. Ha megengeded, légyolybátyám.

HaKohen 2013.12.15. 18:15:43

@fchris82:

Sajnos nem tudok hibát találni az utolsó kommented érvelésében. Pedig igyexem.

Amit viszont a hülyék elindításáról bátorkodsz írni, arra azt kell mondanom, hogy még nálam is naivabb népboldogító lehetsz, ami pedig nagy szó.

Abban pedig kételkedem, amit @alte trottel: ír, hogy @Wendég: nem pénzért. Egy szuszra ennyi szöveget ingyé'?!

alte trottel 2013.12.15. 21:18:39

@HaKohen:
Tán azt hiszi, hogy majd kap egy trafikot. De az _ILYENNEK_ még a fidesz se fizet, mert azt még egy tengeri uborka is felfogja, mennyire kontraproduktív.

fchris82 2013.12.16. 04:04:00

@HaKohen: "még nálam is naivabb népboldogító lehetsz"

Vannak menthetetlenek, de vannak csupán olyanok, akik mondjuk szélsőségesen Fidesz környezetben nőnek fel - szülők, család, közvetlen közösség -, és érzik, hogy vmi sántít, de nem találják a kiutat. Rengeteg ilyen is van. És ha ők olvassák, találhatnak benne gondolatokat, hogy elszakadjanak "hitgyülekezettől", vagy legalább csak kialakuljon saját értékrendjük, gondolatviláguk. Nem véletlenül írtam ezt a példát.

"Abban pedig kételkedem, amit @alte trottel: ír, hogy @Wendég: nem pénzért. "

Nem pénzért. A pénznek vajmi kevés motiváló ereje van. Ehhez hit kell :) A hit sok esetben kellően vakká tesz, ne becsüld le. Már csak azért se, mert sok esetben a hívőknek keményen perkálniuk kell. Lásd mondjuk keresztény egyházak, vagy még inkább szci. Éppen a hívek fizetnek, akkor miről beszélsz? :) Önként és dalolva! A kamikaze pilóták is önként végezték feladatukat, senki nem adott nekik ezért extra juttatást. Öngyilkos merénylők? A Fidesz körül kellő számú hívő van, hogy ilyenhez ne kelljen külön pénzt költeni, azáltal, hogy megvádoljátok őket, "ezt biztosan pénzért csinálod", éppen, hogy nevetségessé teszed saját magad és érveidet számukra. Ők ezt tényleg komolyan gondolják, azt is, hogy a trafikmutyi, ha történt is, az jár, mert a szocik is loptak, stb. És működésbe lép a kognitív disszonancia, ami ügyesen védi a legvédhetetlenebbet is. Még a legvéresebb és kegyetlenebb sorozatgyilkos sem gondolja magáról, hogy ő bűnös. Ő igazságot tesz, vagy lesz más magyarázata. A Fidesz államosít? A gonosz külföldi multik ellen csinálja. Hatósági árakat vezet be? A külfödli multik ellen csinálja. 10-szeres áron újít fel a Közgép, aki úgy nyer, hogy mindenki mást kizárnak? Hazug liberális kommunista vagy, és egyébként a szocik is loptak. És lehetne folytatni a sort... Hidd el, erre tényleg önként és ingyen képesek emberek, és nem segít, ha nyilvánvaló hülyeséggel vádolod meg őket.

HaKohen 2013.12.16. 16:28:56

@fchris82:

Amint írtam is, lényegében egyetértek veled. De:

Éppen a hit, amiről lejjebb írsz, olyan valami, amely nagyon nehezen törhető át racionális érvekkel. Lassan megy, és időnként nemzedékek kellenek hozzá (most nem csak a közvetlen politikai pártokhoz kapcsolódó hitekre gondolok.) Ezért vélekedek olybá, hogy sziszifuszi munka a fölvilágosítás. Még akkor is, ha bagoly mondja verébnek...

Az egyrészről igaz, hogy sokakat nem a pénz, hanem (most leegyszerűsítve fogalmazzunk) a hit motivál. De éppen az általad említett Közgép-példa esetén azért föl kell tenni a kérdést: ugyan hová lett a 10-szeres árból jövő extraprofit? Nem hiszem, hogy csak egyéni zsebekbe. Hanem a közeli párt kasszájába is, amelynek így bőven van pénze, hogy megfizesse mindazon médiumokat, portálokat, blogokat stb., valamint a cikkíró, posztoló és kommentelő személyeket, akik - részben akár hittel telve is - az ő propagandájának megtestesítői, hogy ne mondjam: transzmissziós szíjai.

Nem tudom, hogy @Wendég: hitből, pénzért vagy mindkettő hatására ír ilyen kommenteket. De azért egyik változatot sem zárnám ki.

fchris82 2013.12.17. 02:40:52

@HaKohen: "ugyan hová lett a 10-szeres árból jövő extraprofit?"

Persze, visszacsurgatnak ők a haveroknak, keresztbe rendelnek egymásnak, de nem a pénzért csinálják. Nem arról van szó, hogy tudják, "lopnak", hanem pénz nélkül is szívesen megy békemenetre. Persze, ha kap ingyen utaztatást és ingyen kolbászt, meg a végén forralt bort, esetleg néhányaknak csurran egy-két trafik, vagy termőföld, az erősíteni fogja kapcsolatukat "a párttal", de ők nem így gondolnak magukra. Kár azzal vagdalkozni, hogy a pénzért csinálják. A pénz egy kedves dolog, ami esetleg ezzel jár, de ugyanezek az emberek tüntettek 2006-ban is, pedig akkor nem voltak ilyen mértékű lehetőségek. Nem a pénz formálja véleményüket, az már eleve torz, max segíti megtartani. De amint ellenzékbe kerülnek, akkor is híven fognak tapsikolni, pedig nem fog akkor csurranni-cseppenni kvázi semmi.

"Éppen a hit, amiről lejjebb írsz, olyan valami, amely nagyon nehezen törhető át racionális érvekkel."

Tudom, és ezzel egyet is értek, de azért nem mindenki tök hülye. Nem 100% hívek és 'antihívekből' áll az ország. Vannak átmenetek. A Fidesz 2/3-ad csak úgy tudott összejönni, hogy sok, korábbi esetleg MSZP szavazó x-elt oda. Főleg Magyarországon rengeteg a "megmozgatható" bizonytalan, akiknek adott esetben kedves gesztus a rezsicsökkentés, de nem árt felhívni a figyelmüket, hogy hahóóóó, volt már ilyen, az "elmúlt 40 évben", és nem kellene nekünk egy új Kádár korszak... Ne gondoljuk azt, hogy csupa békemenetesből áll az az oldal.
süti beállítások módosítása